Co roku, w czwarty czwartek listopada, obchodzony jest Światowy Dzień Rzucania Palenia. Z tej okazji Główny Inspektorat Sanitarny przygotował kampanię społeczną, w oryginalny sposób ukazującą skutki narażenia na dym tytoniowy.

Motywem przewodnim kampanii były zniszczone płuca, które zostały „uwędzone” dymem tytoniowym i nie nadają się już do zdrowego i długiego życia.

Hasło kampanii „Nie zawsze wędzone trzyma dłużej” dobrze uzupełniło przesłanie kampanii.

Kampania miała za zadanie zachęcić społeczeństwo do niepalenia lub do zerwania z nałogiem. Zwracała również uwagę na problem palaczy, którzy nie szanują obowiązku nieszkodzenia innym, paląc zarówno przy dorosłych, jak i przy dzieciach. Pomysł na kampanię był wynikiem badań nad postawami i zachowaniami Polaków w stosunku do palenia tytoniu.

Mimo obowiązującego zakazu palenia, problem palenia jest nadal obecny w przestrzeni publicznej, w szczególności na przystankach komunikacji miejskiej (25%). Ludzie palą papierosy również na klatkach schodowych w blokach mieszkalnych, na plażach i w parkach, co nie jest uregulowane prawnie, ale może przeszkadzać osobom niepalącym. Widoczny jest również problem palenia w obecności niepalących domowników, np. dzieci lub kobiet w ciąży.